بازاریابی سنگ های ساختمانی

سنگ نما مرمریت

پیش درآمدی بر بازاریابی سنگ

آلن گیل یکی از بازاریابان حرفه ای سنگ های ساختمانی است که متخصص در صنایع ساختمان سازی می باشد. آلن گیل بیش از یک دهه در بخش بازاریابی و فروش سنگ های ساختمانی فعالیت نموده است. وی در این مقاله حاصل تجربیات چندین ساله خود را با چند توصیه در خصوص نحوه صحیح بازاریابی سنگ با ما به اشتراک گذاشته است.

بازاریابی سنگ ساختمانی

بازاریابی سنگ ساختمانی یکی از مهمترین اصول تجارت سنگ ساختمانی می باشد که با اجرای اصولی آن، تضمین تولید سنگ را به همراه خواهد داشت و در شرایط رکود بازار سنگ، سنگبری هایی موفق هستند که دارای تیم بازاریاب سنگ تخصصی و آموزش دیده ای می باشند.

نما رومی

آلن گِیل از سال 1993 در صنعت ساخت و ساز و درقسمت بازاریابی و فروش سنگ های ساختمانی کار کرده است. کارنامه فوق العاده او در همکاری با کارخانه های سنگبری در انگلیس باعث شد تا او بیش از ده سال در بخش بازاریابی سنگ به خدمت مشغول باشد.

در ادامه

 در حال حاضر وی مدیریت شرکت بازاریابی ساخت و ساز Keystone را بر عهده دارد و متخصص بازاریابی آژانس ساخت و ساز است. این آژانس با افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعال هستند کار کرده و در بعضی موارد تامین کننده سنگ های آنها بوده و با بازاریابان تخصصی خود به آنها کمک می کند که فروش و سود ناخالص خود و شرکت های زیر مجموعه خود را افزایش دهند.
آلن گیل میگوید ، هفته پیش زمانی که از کنار پیاده رو در شهر لندن قدم زنان پیش میرفتم یک پوستر بر روی پنجره جامعه ساختمان های محلی توجه من را به خودش جلب کرد. تیتر پوستر به این شکل بود: ما به سرمایه گذاری در تیم بازاریاب حرفه ای خود ادامه می دهیم چون مواجهه رو در رو بهتر است. 

این جمله من را به این فکر انداخت که ما راه های زیادی برای ارتباط با مشتریانمان داریم. در بازاریابی سنگ سالها کانال ارتباط فروشندگان با مشتریان از طریق نامه، تماس تلفنی و یا ملاقات حضوری بوده ولی اکنون در عصر انقلاب دیجیتالی می توانیم ایمیل بزنیم، از تلگرام و شبکه های اجتماعی دیگر استفاده کنیم و چهره یکدیگر را ببینیم و تصویر نمونه های سنگ را به صورت آنلاین ارسال کنیم. 

سنگ تراورتن نما

حتی من پیش بینی می کنم در آینده گزینه های دیگری نیز برای انتخاب نحوه برقراری ارتباط وجود داشته باشد. بنابراین برای موفقیت در بازاریابی سنگ روش خودتان را با دقت انتخاب کنید و مطمئن شوید که با چاقو به جنگ اسلحه نرفته باشید!

تجارت سنگ

در تجارت و بازاریابی سنگ ارتباط رو در رو، تماس های تلفنی و تماس های تلفنی پیام های نوشتاری (که شامل نامه، ایمیل ، پیامک و موارد مشابه است) را شکست می دهند.
روزانه ایمیل ها و پیامک های متعددی از بازاریابان سنگ به دست من می رسد که بسیار طولانی و دقیق تنظیم شده اند در صورتیکه خیلی بهتر بود تا با من تماس می گرفتند.
آلن گیل میگوید من نمیگویم که از ایمیل، پیامک و یا شبکه های اجتماعی جهت بازاریابی سنگ استفاده نکنید بلکه چیزی که من میگویم توجه به نکات اشاره شده در زیر است:

دو نکته مهم در بازاریابی سنگ
1- در بازاریابی سنگ، برای هر مشتری روش مخصوص به خودش را انتخاب کنید، یعنی روشی را برای ارتباط با وی برگزینید که رضایت بیشتری دارد و احساس راحتی بیشتری می کند. اگر او برای استعلام قیمت سنگ به شما پیامک زد شما نیز در پاسخ با پیامک به وی پاسخ دهید.

 چون با این کار او احساس راحتی بیشتری می کند و به او اجازه بدهید که از این طریق با شما ارتباط برقرار کند. اگر ارتباط ایمیلی را می پسندند؛ با ایمیل پاسخ بدهید. ولی هرگز پاسخ کسی که با شما تماس می گیرد را با پیامک ندهید. این دقیقا به معنی از دست دادن ارتباط صحیح با مشتری و یکی از مهلک ترین اشتباهات یک بازاریاب سنگ است.

2-در بازاریابی سنگ توجه داشته باشید، پیامی که قصد دارید برای مشتری خود ارسال کنید هر چقدر دارای جزئیات بیشتری باشد؛ در انتخاب روش ارتباطی نیز می بایست بیشتر دقت کرد. ارتباط های نوشتاری به راحتی اشتباه درک می شوند.

 در تماس های تلفنی شما از طرز صحبت کردن و لحن صدای طرف مقابل می توانید رفتار ها و نگرش های وی را حدس بزنید، در صورتیکه در ارتباط های نوشتاری هرگز چیزی را نخواهید دید. در ارتباط های چهره به چهره نیز شما می توانید زبان بدن و رفتارهایی غیر از صحبت کردن را نیز ببینید که هرگز در تماس تلفنی معلوم نخواهند شد و به همین خاطر بود که در ابتدا به بازاریابان سنگ توصیه کردم که دفتر کار خود را ترک کنند و رو در رو به بازاریابی بپردازند.

من قصد ندارم که شما را از استفاده از کانال های دیجیتالی منع کنم؛ خود من نیز روزانه از آنها بسیاراستفاده می کنم. این شبکه ها به کمک ما بازاریابان آمده اند و به ما فرصت استثنایی برای جذب مشتری بیشتر را می دهند ولی این شبکه ها بیشتر برای جذب مشتریان جدید است و نه نگه داشتن مشتریان موجود.

سنگ نما

 مخصوصا زمانیکه موفق شده باشید محموله ای از سنگ به ارزش بیست هزار یورو (83 میلیون تومان) را به یک مشتری بفروشید و به آنها قول خدمات طولانی مدت داده باشید. باحفظ ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی به آنها احساس دلگرمی می دهید و شما را در کنار خود احساس می کنند و برای خرید های بعدی، شما اولین گزینه ای هستید که در ذهنشان تداعی می شوید.

حفظ ارتباط از طریق کانالهای شبکه اجتماعی و یا تبلیغ در سایت های تخصصی که اطمینان دارید که روزانه افراد متخصص زیادی از آن بازدید می کنند، کمک شایانی جهت افزایش احتمال موفقیت شما در بازاریابی سنگ ایجاد می کند.

اگر با مشتریان معروف و به نامی سر و کار دارید که روزانه بازاریاب های متعدد سنگ به آنها مراجعه می کنند؛ حتی اگر موفق به فروش سنگ به آنها شده باشید، بدون توجه به تکنولوژی های جدید و کانال های برقراری ارتباط دیجیتالی همچون شبکه های اجتماعی و تبلیغات در سایت های اینترنتی پر بازدید در آینده نزدیک، در بین بازاریابان متعدد دیگر فراموش خواهید شد . هیچ تضمینی برای ادامه مراوده شما با این افراد وجود نخواهد داشت.

 ولی باید توجه داشت که در بازاریابی سنگ تبلیغ در سایتهای تخصصی پر بازدید و شبکه های اجتماعی به تنهایی مثمرثمر نیستند و سایت های معتبر و تخصصی شما را به مشتریان معرفی مینماید. ولیکن ادامه مذاکرات و ارتباطات بعدی بر عهده شماست و اگر با مشتریانتان رابطه نزدیک و خوبی دارید؛
با ارتباط های گاه به گاه اما رو در رو می توانید این رابطه را قوت ببخشید که تاثیر بسیار زیادی در موفقیت بازاریابی سنگ شما دارد.

مقالات سنگمقالات سنگ ساختمانی

انواع سنگتراورتنخرید سنگخرید سنگ ساختمانیسنگ تراورتنسنگ ساختمانیسنگ فرش-انواع سنگ-خرید سنگ

1 دیدگاه

  • سلام مهندس خسته نباشید
    یه مقدار سنگ نما موجود داشتم
    میخواستم بدونم شما خرید دارین یا نه
    6000 متر حاجی آباد
    7500 متر دهشیر
    09361600963

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *